mandag 17. mai 2010

17 mai !

17 mai er vi så glad i.......eller....er vi det ?
Joda, historien og alt det der....takknemlig for frihet....ja, jøss....
Men tenker mer på dette kaoeset som nå utarter seg i Oslo Sentrum.
For min egen del synes jeg 17 mai er en utrolig slitsom dag. Foretrekker faktisk å enten ta den på sofaen eller samle gode venner hjemme for litt god mat og feiring.
Oslo er hovedstad.....og det skal merkes !
Men dette kaoeset som nå finner sted der nede i sentrum...*sukk*
Jeg husker med gru på årene hvor sønnen gikk på barneskolen og man skulle plukke dem opp etter endt tog på Rådhusplassen.....alltid med hjertet i halsen og ett snev av angst. Det er jo ett par andre unger og foreldre som skal gjenforenes der nede samtidig kan man si.
Deretter var det å brøyte / bane seg vei til bil eller kollektivt for å komme seg ut av byens sentrum. Komplett umulig å finne en plass å sitte ned eller kjøpe is, uten å stå flere timer i kø.....og dette ble bare stress.

Ergo inntar jeg 17 mai i år, som ifjor, på sofaen.
Knallkoser meg med barnetogene på tv´n og bare slapper av.

Jeg har ingen god løsning på kaoset i Oslo på 17 mai, og mange vil nok hevde det skal være sånn. La de kose seg i køen i sentrum....så lenge jeg får kose meg hjemme uten å måtte gjøre ALT i en kø.

Gratulerer med dagen alle sammen, og husk å spise masse is og brus i dag !

;-)

1 kommentar:

  1. E så hjertens enig med deg Lena, derfor tar vi som regel campingvogna å drar ut på tur. Så kan man kose seg der med barnetog på tv, nok for meg det.

    SvarSlett